piątek, 2 marca 2018

Fotoksiążka Saal Digital - recenzja


Pewnego zimowego wieczoru w czasie przeglądania wpisów na Facebook'u wyświetliła mi się reklama firmy Saal Digital, która  prowadziła kampanię reklamową, gdzie w zamian za recenzję można otrzymać 150zł rabatu na wykonanie przez nich fotoksiążki. Z początku ignorowałem tą reklamę z prostego powodu - osobiście zawsze udaję się do sklepu czy drukarni zajmującymi się tworzeniem fotoksiążek czy wydruków i proszę o przykładowy album, abym przed zakupem mógł go pomacać, zajrzeć do środka i ocenić czy dany produkt jest wart swojej ceny oraz czy sprosta moim oczekiwaniom.
W czasie zeszłorocznej podróży nazbieraliśmy trochę zdjęć, więc stwierdziłem czemu by nie spróbować i nie zgłosić swojego udziału w teście, w końcu nic mnie to nie kosztuje, poza poświęconym czasem na stworzenie projektu i napisaniem recenzji.
Krok pierwszy - tworzymy projekt.

Cały proces składania naszej fotoksiążki zaczynamy od pobrania aplikacji ze strony producenta. Aplikacja sama w sobie jest bardzo intuicyjna i nie powinna sprawiać problemów nawet osobom mniej sprawnym i obeznanym w temacie poruszania się po różnego rodzaju aplikacjach czy programach.
Dla osób bardziej wymagających lub nielubiących korzystać z gotowych rozwiązań firma udostępnia również pliki PSD z zaznaczonymi marginesami. Ja osobiście z totalnego braku czasu i ograniczeń sprzętowych/programowych w czasie wyjazdu, postanowiłem stworzyć książkę za pomocą dedykowanej aplikacji. To co mi najbardziej przypadło do gustu to możliwość samodzielnego ustawiania rozmiaru dla każdego zdjęcia oraz możliwość tworzenia dowolnych układów zdjęć. 




Krok drugi - wysyłamy zamówienie.
Po stworzeniu naszej wymarzonej fotoksiążki przechodzimy do realizacji zamówienia. Do wyboru mamy dwie metody: PayPal lub płatność kartą kredytową. Pomimo, że chciałem zaszaleć i stworzyć potężny album niestety swoją fantazję musiałem pohamować do wartości bonu rabatowego, ponieważ system nie chciał puścić płatności moją kartą, a na zakładanie konta PayPal i następnie jego zasilanie nie miałem po prostu czasu. Szkoda, że brakło możliwości wybrania innej metody niż dwie powyższe np. szybkich przelewów od Dotpay czy PayU, jednak jest to dla mnie zrozumiałe, ponieważ siedziba firmy znajduje się w Niemczech.


Krok trzeci - czekamy na przesyłkę.
Projekt przesłałem do firmy grubo po 23:00 w nocy, natomiast z samego rana dostałem na e-mail potwierdzenie realizacji projektu i przygotowaniu paczki do wysyłki. Stwierdziłem, że to system wygenerował automatycznie taką wiadomość, bo nie spotkałem się nigdy wcześniej z tak szybką realizacją druku jak i zamówienia. Dzień później dostałem SMS, że kurier DHL w dniu dzisiejszym dostarczy do mnie paczkę. Nie powiem, byłem pod wrażeniem. Po 2 dniach od wysłania projektu, moja fotoksiążka była u mnie. Proces jak i czas realizacji zamówienia oceniam na szóstkę z plusem.



Krok czwarty - cieszymy się naszą fotoksiążką.  
Paczka, a raczej fotoksiążka została odpowiednio zabezpieczona na czas wysyłki, jednak po rozpakowaniu paczki nie powiem...lekko się zdziwiłem. Fotoksiążka przypominała mój zeszyt za czasów szkolnych...był cieniutki i wyglądał mizernie (poza okładką). Za tą kwotę u innych producentów otrzymywałem księgę ze zdjęciami, jednak zdanie zmieniłem po otwarciu książki. Zdjęcia są naprawdę super jakości, co u innych producentów pozostawiało wiele do życzenia. To co mi się najbardziej podoba to płaskie łączenie stron. Duże zdjęcie na dwie strony nie zanika na łączeniach. Jedyne do czego mogę się przyczepić to, że zdjęcia w albumie są troszkę ciemniejsze niż na komputerze czy własnych wydrukach, jednak prawdopodobnie wynika to z tego, że mój monitor nie jest ustawiony pod maszyny drukujące w firmie Saal Digital, jednak mojej drugiej połówce mimo wszystko zdjęcia się podobają, co mnie najbardziej cieszy :) 



Kolejną rzeczą o której warto wspomnieć jest kontakt z klientem. Na wszelkie pytania czy wątpliwości odpowiedź otrzymywałem bardzo szybko. Firma stara się pomóc jak tylko może, aby rozwiać wątpliwości klienta i mu pomóc. 
Czy poleciłbym znajomym usługi Saal Digital? Tak!
Jeśli ktoś szuka taniego produktu, to raczej go tam nie znajdzie. Jednak jeśli cenisz sobie jakość wydruku i estetykę wykonania to firma ta na pewno spełni Twoje oczekiwania. Sam na pewno skorzystam raz jeszcze z usług Saal-Digital wykonując wielką księgę zdjęć z podróży. Tanio nie będzie, ale przynajmniej będę miał pewność, że będzie to wykonane dobrze. 


Nie pozostaje mi nic innego jak podziękować firmie Saal Digital  za możliwość przetestowania fotoksiążki :)! Piątka!
 



 



2 komentarze: